Sănătatea femeii la perimenopauză

Perimenopauza este perioada din viața unei femei care poate dura de la câțiva ani până la un deceniu. Primele semne încep să apară în preajma vârstei de 40 ani. Ea poate fi însoțită de diferite simptome și schimbări ale corpului, care începe să se pregătească pentru menopauză.

În timpul acestei perioade, este important ca femeia să aibă grijă de sănătatea ei pentru a reduce riscul unor probleme de sănătate pe termen lung și pentru a menține o calitate bună a vieții.

Iată câteva sfaturi pentru a menține o sănătate bună în timpul perimenopauzei:

  1. Dietă sănătoasă și echilibrată bogată în nutrienți: fructe, legume, proteine slabe și cereale integrale. Evitate alimentele procesate și bogate în zahăr și grăsimi saturate.
  2. Activitatea fizică regulată atenuează riscul apariției de boli cronice, afectarea sănătații mentale și fizice.
  3. Meditație, yoga, mindfulness, sau alte tehnici contribuie la reducerea stresului care poate avea un impact negativ asupra sănătății fizice și mentale.
  4. 10 000 Pași pentru Sănătate pentru reducerea riscului de osteoporoză datorat fluctuațiilor nivelului de estrogen.  
  5. Exerciții Kegel zilnic pentru stimularea secreției glandelor care contribuie la lubrefierea și inlatură senzația de vagin uscat.

În concluzie, menținerea unei diete sănătoase și echilibrate, mișcarea si exercițiile fizice regulate și reducerea stresului,  pot ajuta la menținerea unei bune sănătății a femeii în timpul perimenopauzei.

Distribuie pe Facebook